Vanliga Frågor
Leverans, retur & reklamation
Hur lång tid tar det innan jag får min leverans och vad kostar det?
Lägger du din beställning innan kl.12.00 skickas paketet samma dag. Schenker har 1-3 dagars leveranstid. Väljer du ombud kan detta ta någon dag extra. Viktigt att du uppger ditt mobilnummer. (Inga paket skickas eller levereras på Lördagar, Söndagar eller Röda dagar) Expressleveranser sker mellan 7.00-10.30 morgonen efter. Det är viktigt att man är på plats på salongen för att ta emot paketet då paketet annars riskerar att hamna på terminal. Tänk på att du behöver beställa paketet innan kl 12.00 för att vi ska kunna garantera att skicka det samma dag. OBS! Fungerar ej till alla orter.
Standard fraktavgift tillkommer på 110kr.
Fri standard fraktagift över 7500kr
Express 395kr
Jag behöver returnera varor, hur gör jag?
Vi har 3 månaders bytesrätt samt 30 dagars öppet köp. Vi tar inte emot returer som är mer än 3 månader gamla, dessa kommer att skickas tillbaka. Produkter som returneras ska vara oöppnade och oanvända. (med undantag för Hairband samt Hairwear som är okej att enbart öppna och prova)n Viktigt att lämna info i paketet om vem/vilken salong som skickar tillbaka varorna. Antingen kan du skicka tillbaka paketet själv med valfritt postombud. (Vi tar inte något ansvar för paket som kommer bort i posten)
Om du vill boka en retur via oss så kan vi antingen mejla en fraktsedel eller skicka med i en ny fraktsedel förutsatt att du gör en ny beställning. Schenker kommer då till salongen och hämtar upp paketet, viktigt att någon är på plats och kan lämna ifrån sig paketet då det annars tillkommer en bomavgift på 300:-. Därav behöver vi en dag och ett tidsspann som passar för er. Exempelvis Torsdag 10-15. (notis om lunchstängt)
Returpolicy för hygienprodukter
Vi prioriterar våra kunders hälsa och säkerhet, och på grund av detta accepterar vi inte returer av hygienprodukter såsom schampo, balsam, mask och liknande, på grund av hygienskäl. Detta är för att säkerställa att alla våra produkter är av högsta möjliga standard samt av säkerhetsskäl.
Undantag för defekta produkter
Om en produkt är defekt vid mottagandet gäller dock våra standardrutiner för returer. I sådana fall ber vi er att omedelbart kontakta vår kundtjänst med en beskrivning av defekten och bilder som styrker problemet. Vi kommer sedan att ge er information om hur ni kan gå vidare med returprocessen för att antingen få en ny produkt eller få pengarna tillbaka.Vi uppskattar er förståelse och samarbete för att upprätthålla högsta möjliga standard på våra produkter och tjänster.
Returavgift tillkommer på 110kr.
Adress för returer är :
The Place To B
Saltängsvägen 11
721 32 Västerås
Mitt paket har inte kommit än, vart är det?
I samband med med din beställning har du fått ett bekräftelsemejl, tryck på spårningslänken för att följa ditt paket.
Vilket fraktsätt använder ni?
Alla våra paket skickas via Schenker. Vi har ej samarbete med något annat bolag.
Jag har returnerat min vara vad händer nu?
Så fort vi fått tillbaka varorna kontrolleras dessa. Vi skapar sedan en kreditfaktura som du kan använda på din nästkommande faktura.
Reklamation
Vi erbjuder 21 veckors garanti på håret förutsatt att du/dina kunder följt våra garantivillkor
Behöver ni göra en reklamation skickas allt hår in tillsammans med en reklamationsblankett som ni hittar här under fliken filer.
Adress för reklamationer är
The Place To B
Karlavägen 60
11449 Stockholm
Vill kunden inte vara utan hår under reklamationens gång kan ni beställa nytt förutsatt att det är samma färg, längd samt fäste. Detta faktureras som vanligt.
Kom ihåg att att det här är en kostnad ni får stå för själva om reklamationen inte blir godkänd.
(OBS! under sommaren tar reklamationer lite längre tid än normalt)
Garantivillkor
Vi erbjuder 21 veckors garanti på håret förutsatt att du/dina kunder följt våra garantivillkor
För att garantin ska gälla måste du/din kund använda BHBD's hårvårdsprodukter på håret. Inga andra produkter får användas. Garantin omfattar kvalitén och fästena, men omfattar inte färgen efter 6 - 8 veckor, det vill säga efter första omsättningen. Då vi arbetar med ett 100% äkta hår så kommer
färgen så småningom att bli lite ljusare / varmare med tiden, precis som med ditt eller dina kunders eget hår och då kan man ibland behöva fylla på med pigment igen.
Du/dina kunder måste också följa vår vårdguide. Detta kommer att säkerställa att du/dina kunder får ut mesta möjliga av BHBD tape extensions och det kommer att ge dig långvarigt vackert hår.
Beställningar
Hur gör jag för att beställa?
Lägg din beställning via vår webbshop alternativt ring oss på 0708885560.
Vi har öppet Måndag - Fredag 8-17.00 (Lunchstängt 12-13.00)
Ha gärna din färgring i närheten för smidigare och snabbare beställningar.
Produkten är slut, hur gör jag?
De produkter som tillhör vårt ordinarie sortiment återkommer oftast i lager inom 1-2 veckor. Om du inte kan vänta, finns det en liknande färg du kan beställa istället? Finns den i ett annat fäste, eller en annan längd?
Du är alltid välkommen att ringa oss så hjälper vi dig.
Min rabattkod fungerar inte, hur gör jag?
Skriv rabattkoden i kommentarsfältet så lägger vi in den manuellt så fort vi mottagit er order.
Om jag köper hår till mig själv som Hairtalk-stylist
Som Hairtalkstylist erbjuder vi dig 20% på håret som är till dig själv. Du får nyttja rabatten på 4 paket hår under ett år. Viktigt att markera beställningen med personalrabatt och ditt fulla namn. Har du slagit ihop beställningen med en kunds är det viktigt att skriva vilka paket hår som tillhör personalrabatten.
Om jag köper hår till mig själv som BHBD-stylist
Som BHBDstylist erbjuder vi dig 20% på håret som är till dig själv. Du får nyttja rabatten på 4 paket hår under ett år. Viktigt att markera beställningen med personalrabatt och ditt fulla namn. Har du slagit ihop beställningen med en kunds är det viktigt att skriva vilka paket hår som tillhör personalrabatten.
Specialbeställningar
Samtliga specialbeställningar de vill säga, de som inte ingår i vårt ordinarie sortiment har en leveranstid på 6-12 veckor och går inte att ångra eller returnera.
Prisfrågor
Ladda ner prislistan HÄR
Kurser
Kurs
Du hittar mer info om våra kurser här.
Om du måste avboka din kurs kontakta caroline@theplacetob.se lämna info om vilken kurs det gäller samt datum och vilken salong du arbetar på.
Företagskonto
Jag behöver ändra mina kontouppgifter
Maila dina nya samt gamla kontouppgifter info@theplacetob.se så hjälper vi dig.
Produkter
Vad är det för skillnad på fästena?
Vi erbjuder 4 olika fästen på Hairtalk extensions. STANDARD 3cm / PLUS 3cm / PRO 3cm / 4cm - PLUS-fästet. Håret är sytt på fästet för att göra dem så osynliga som möjligt. Dessa plusfästen hjälper även till att skapa lite volym då de är konstruerade precis som ditt eget hår, där håret växer rakt ut från hårbotten. Plusfästen ska du med fördel endast använda överst i kombination med ett Standard- eller PRO-fäste.
- PRO-fästet
För att enkelt förklara vårt PRO-fäste, kan man säga att det är en blandning mellan STANDARD och PLUS. De är osynliga, platta och slitstarka.PRO-fästet är osynligt och upplevs plattare än plusfästet. PRO kan du sätta både överst och underst.
-Standard3cm/4cm
Dessa fästen passar bäst för dig med lite tjockare hårkvalitet och kommer endast i Standard fäste.
I våra BHBD extensions erbjuder vi 2st fästen STANDARD 3cm / INVISIBLE 3CM
Våra invisiblefästen är maskingjorda och håret är fastsytt på ett sätt som gör att fästet inte syns. Vid optimalt resultat så ska Invisiblefästena användas tillsammans med våra standardfästen. Våra standardfästen passar de flesta hårtyper då de är mjuka och följsamma. Standardfästet består utav keratin.
Hairwear/ Top of the head och Hairband, vilken ska jag välja?
Det finns möjlighet att låna Hairwear / Top of the head / Hairband till salongen. Dessa utlån kommer i begränsade färger och är i använt skick. Men kan användas för att ge kunden en bättre känsla av produkten.
Tips: Ni vet väl om att om ni beställer någon av dessa varor till att ha på salongen som visningsexemplar får ni 20% på varan.
Kontakta oss
Hittar du inte svaret på din fråga?